Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
close

מזמינים אתכם להתייעץ!

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מדרסים לחולי סוכרת

    מאת: אלכסנדר ויויאן |

    03/08/2021

    post-image

    מזמינים אתכם להתייעץ!

    השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סטרייד אורטופדיה היא חברה מובילה המתמחה בשיקום נוירולוגי, בשיקום הליכה ממוחשב וביבוא וייצור עזרים וציוד אורטופדי. החברה מאושרת כספק מורשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות משנת 2020, והחברה מספקת ציוד איכותי ומתקדם למגוון רחב של גורמים מוסדיים בישראל. סטרייד אורטופדיה מפעילה קליניקות באזור המרכז והצפון, החברה עוסקת בייצור עזרים אורטופדיים ומתמחה בייצור מדרסים בהתאמה אישית מלאה. צוות החברה כולל מומחים בעלי הכשרה אקדמית המתאימים את המדרסים ללקוחות באופן אישי ובהתאמה מושלמת ומדויקת לאינדיקציות הספציפיות ולבעיות מהן סובל הלקוח. בראש הצוות עומד מיכאל אלכסנדר שהוסמך בתחום המדרסים הפונקציונליים והביומכניים באוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה. בין השאר החברה מייצרת מדרסים לחולי סוכרת בהתאמה אישית מלאה.

      >>> להזמנת מדרסים בהתאמה אישית<<< 

      סוכרת – מידע כללי

      סוכרת היא מחלה מטבולית המוגדרת כמגפה עולמית. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי יש למעלה מ-220 מיליון אנשים הסובלים מסוכרת, ולפי משרד הבריאות בישראל יש במדינה כ-400,000 ישראלים המאובחנים בסוכרת מסוג 2 ועוד כ-200,000 לא מאובחנים.

      המחלה מתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז (סוכר) בדם, הבעיה המרכזית בסוכרת היא מחסור בהורמון אינסולין. האינסולין מיוצר באופן טבעי בבלוטת הלבלב ומופרש למחזור הדם, האינסולין מגיע לתאי הגוף ותפקידו לפרק את הסוכר לצורך הפקת אנרגיה.

      בגלל מחסור באינסולין, רמות הסוכר בדם גבוהות ומצב זה מגביר את הסיכון להתפתחות נזקים בכלי הדם, לדוגמה טרשת עורקים. הפגיעה בכלי דם פוגעת בכל מערכות הגוף וחולי סוכרת עלולים לסבול מפגיעה רב מערכתית משמעותית, לרבות פגיעה בעורקי הרגליים, המוח, הכליות, הלב והעיניים. בנוסף, סוכרת גורמת לפגיעה עצבית חמורה והחולים נמצאים בסיכון למחלות לב ולבעיות בריאותיות נוספות.

      כמו כן, סוכרת גורמת לפגיעה עצבית תחושתית  ולפגיעה בכלי הדם הנמצאים בגפיים, ובגלל אספקת דם דלילה לאזור הגפיים סובלים מנימול ומירידה בתחושה בעיקר ברגליים. הפגיעה בתחושה של כף הרגל עשויה לגרום לסוכרתיים לפתח חתכים ולסבול משברים בעצמות, מפצעי לחץ, ובמקרים החמורים המחלה גורמת לנמק בכף הרגל, ולמצב המחייב את הרופאים לכרות את כף הרגל (כריתה חלקית או מלאה).

      פגיעה ברגליים מחייבת התאמת מדרסים לחולי סוכרת.

      חולים בסוכרת עשויים לסבול מעיוותים בכף רגלם, העיוותים השכיחים הם:

      • כף רגל סוכרתית (Charcot Foot).
      • אצבעות פטיש (Hammertoes).
      • בוהן קלובה (Bunions).
      • מחלת שארקו.
      • שברים זעירים בעצמות הרגליים.

      יש לציין כי תחושת הנימול והפגיעה העצבית בגפיים גורמות לסוכרתיים לפגיעות בכפות הרגליים עקב היעדר תחושת כאב, לכן הם עלולים לסבול מחתכים, כוויות ושברים, ועליהם לנקוט באמצעי זהירות כדי להימנע מפציעות ומסיבוכים מיותרים. הפתרון של התאמת מדרסים לחולי סוכרת נועד להגן על כפות הרגליים של סוכרתיים.

      מתי סוכרתיים צריכים מדרסים לחולי סוכרת?

      טיפול נכון בכף רגל סוכרתית הוא קריטי לחולי סוכרת. חשוב לזכור כי החולים נוטים לסבול מבעיות בכף הרגל, לכן עליהם להיות תחת מעקב ומומלץ עבורם להתאים מדרסים לחולי סוכרת כאשר הם סובלים מבעיות כגון:

      • אובדן תחושת בגפיים.
      • שינוי מבני בצורת כף הרגל (עיוותים).
      • היווצרות כיבים ברגל.
      • פצעים ברגליים שאינם מחלימים.

      לאחר אבחון כף רגל סוכרתית ו/או גילוי מחלה או עיוות בכף הרגל עקב המחלה, יש להתאים מדרסים לחולי סוכרת. ייצור מדרסים בהתאמה אישית לחולי סוכרת חייב להיעשות על ידי מומחים, לכן מומלץ לפנות לסטרייד אורטופדיה.

      המדרסים לחולי סוכרת מונעים אזורי לחץ מוגברים, תפקידם למנוע פציעות בכף הרגל וסיבוכים מיותרים, לפזר לחצים ולהפחית עומסים. בהתאם לצור, ניתן להתאים גם נעליים אורטופדיות לחולי סוכרת, עדיף בשילוב מדרסים מותאמים אישית כדי למנוע בעיות וסיבוכים ולהקל על החולה.

      ויויאן אלכסנדר – פזיותרפיסטית ואורטוטיסטית (טכנאית אורתופדיה) בעלת שלושה תארים אקדמאיים המשלבים את מקצועות הפיזיותרפיה והאורטוטיקה. ויויאן אלכסנדר מתמחה בהתפתחות הילד, בפיזיותרפיה ובאורטוטיקה שילוב ייחודי המאפשר מציאת הפתרונות האורטוטיים הטובים ביותר תוך ניהול דו-שיח יעיל עם הצוות הרפואי המלווה

      מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

      אפשר להרגע: יש פתרון ונעליים לילדים עם קלאב פוט

      הוכיחו לנו שוב ושוב במחקרים, שכמעט כל התינוקות הסובלים מקלאב פוט (כף רגל קלובה) יחלימו לחלוטין !!! מבולבלים ? איך מחליטים...

      המשיכו לקרוא read-more
      איך מזהים אירוע מוחי קל?

      לפני שאתם תוהים איך מזהים אירוע מוחי קל, חשוב להבין מה הוא אירוע מוחי קל. מיקרו שבץ הוא הפרה של...

      המשיכו לקרוא read-more
      דרופ פוט - צניחת כף רגל: עושים סדר וזו האמת...

      הגיע הזמן לעשות סדר: מה זה דרופ פוט? יש פתרונות שאולי לא סיפרו לכם עליהם. צניחת כף הרגל, המכונה גם דרופ...

      המשיכו לקרוא read-more
      מה זה שיתוק מוחין ?

      כאשר שואלים מה זה שיתוק מוחין, מדובר בהפרעה נוירולוגית המתרחשת בינקות או בילדות המוקדמת ומשפיעה לצמיתות על תנועת הגוף, תיאום...

      המשיכו לקרוא read-more