Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
close

מזמינים אתכם להתייעץ!

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    זכויות שיקום לאחר אירוע מוחי

    מאת: אלכסנדר ויויאן |

    12/12/2021

    post-image

    מזמינים אתכם להתייעץ!

    השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      לנפגעי אירוע מוחי עומדות זכויות רבות מטעם המדינה, ביטוח לאומי וגופי הבריאות השונים, אשר אמורים להיות אמונים על בריאותם של כלל אזרחי המדינה, על אחת כמה וכמה כאשר הם ללא ספק זקוקים לסיוע רפואי, משפטי, כלכלי או שיקומי. מהם התנאים והזכויות המגיעות לנפגעים, איך ביטוח לאומי קשור לעניין והאם יש בשוק אביזרים שיכולים להוסיף ולסייע בתהליך השיקום?

      אירוע מוחי (שבץ) מהווה את הסיבה העיקרית לנכות בקרב האוכלוסייה הבוגרת, ואכן לא פעם לאחר האירוע המוחי המצער האדם אשר סובל ממנו זקוק להליך שיקומי של ממש ויש לכך השלכות כל בני משפחתו. כל אדם שנפגע מאירוע מוחי חייב לעבור שיקום שמתחיל כבר במשלך האשפוז לאחר האירוע, ובהתאם להחלטת הצוות המטופל יעבור שיקום בביתו או במסגרת שיקומית במרה להשיב לו יכולות תפקוד ולחזור לשגרת חייו ככל הניתן.

      מה הן הזכויות המגיעות לנפגעי אירוע מוחי?

      קודם כל חשוב לדעת כי על פי נתוני קופת חולים כללית, כ- 40% מהאנשים שסובלים מאירוע מוחי סובלים ממגבלה המחייבת אשפוז ממושך במוסד שיקומי לאחר שחרורם מבית החולים. כ- 90% מהם מגיעים אל תחילת ההליך הטיפולי כאשר הם אינם מסוגלים לצעוד בכוחות עצמם ונזקקים לתמיכה שיקומית בתפקוד האישי היומיומי. בתום הטיפול השיקומי מרביתם משוחררים לביתם כאשר הם מסוגלים ללכת בכוחות עצמם, עם ובלי תמיכת מכשור רפואי כלשהו.

      חשוב לצין כי לנפגעי שבץ מוחי יש מגוון זכויות והטבות מטעם המדינה וגופיה, כמו למשל שירותי שיקום חינמיים במסגרת אשפוז בית או בקהילה, טיפולי פיזיותרפיה ועוד. אם סובלים ממגבלה תפקודית לאחר אירוע מוחי יש לפנות כמה שיותר מהר לביטוח לאומי כדי לבדוק זכאות לקצבאות שונות, וניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות כללית, במקרה של הגשת תביעה יש לעבור ועדה רפואית. כמו כן, משרד הבריאות משתתף במימון מכשירי שיקום שונים, כמו למשל מכשירי ניידות, מכשירי הליכה ומכשירי שיקום.

      בנוסף לכך מסייעת המדינה בכך שהיא מעניקה לחולים שיקומיים מוכרים טיפול באמצעות יחידה לטיפול ביתי, הטיפול מיועד בלעדית לחולים שיקומיים אשר מרותקים לביתם לתקופה ממושכת. מי שנותר מוגבל בתנועה ובניידות בעקבות אירוע מוחי, זכאי לקבל סיוע בהתאמת תנאי הדיור, זאת בהתאם לחומרת מצבו. נפגעי אירוע מוחי זכאים להחזרים כלכליים מהמדינה, כמו למשל החזר נסיעות עבור הנסיעות התכופות לצורך הטיפולים הרפואיים והשיקומיים שכרוכים במצב המאתגר הנ"ל.

      טיפול בנפגעי אירוע מוחי

      אופן הטיפול בנפגעי אירוע מוחי מוכרח להיות זהיר וקשוב ככל הניתן לצרכי המטופל ומצבו הנתון. יש לפנות לבית החולים כל אדם שעבר אירוע מוחי באופן בהול, בבית החולים מספקים מגוון טיפולים לאירועי שבץ מוחי איסכמיים כמו צנתור מוח ותרופות. לאחר ייצוב מצבו של החולה מתחילים בהליך השיקום – מדובר במסע מפרך חזרה אל חיים שהיו וככל הנראה לא יחזרו, אך ההתמדה היא המפתח להצלחה. יש מקרים המחייבים העברת המטופל למוסד שיקומי.

      אם אחד מהקרובים לכם לוקה באירוע מוחי, עליכם לצוות אליו מהר ככל הניתן מטפלים מוסמכים שיידעו איך לגשת אליו ולסייע במהלך שיקומו. בנוסף לכך, המוצרים מבית חברת "סטרייד אורטופדיה" יוכלו לסייע לכם רבות בהליך השיקום, כמו למשל הביונס L300GO, מכשיר ייעודי לנפגעי אירוע מוחי המעניק להם את האפשרות ללכת על רגליהם מחדש כאילו לא חלו מעולם. המכשיר, בפיתוח ביוטק ישראלי, משדר אותות חשמליים למוח הפגוע ומשקם הלכה למעשה את הגפיים שנפגעו במהלכו. המכשיר מחליף מכשירים אורטופדיים אחרים כדוגמת סד הליכה ומראהו הידידותי (מעין רצועה אותה קושרים באזור הברך) יסייע אף הוא בשחזור תחושת הנורמליות היחסית עבור אותם הסובלים מהשלכות האירוע המוחי. בנוסף לכל זאת, המכשיר מסייע בשימור היציבות של החולה ומניעת נפילתו, אם וכאשר, וכך מונע למעשה פגיעה גופנית.

      אם אתם או קרוביכם סובלים מפגיעה מוחית והשלכותיה הגופניות, הכלכליות והנפשיות, דעו את זכויותיכם וצרו עמנו קשר עוד היום על מנת שנוכל לסייע לכם לחזור הכי קרוב למוטב שיש, בזכות מוצרינו החדשניים וגישתנו היעילה.

      לפרטים נוספים ותיאום פגישת היכרות אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר באמצעות הטלפון או דרך אתר האינטרנט שלנו.

      ויויאן אלכסנדר – פזיותרפיסטית ואורטוטיסטית (טכנאית אורתופדיה) בעלת שלושה תארים אקדמאיים המשלבים את מקצועות הפיזיותרפיה והאורטוטיקה. ויויאן אלכסנדר מתמחה בהתפתחות

      מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

      אפשר להרגע: יש פתרון ונעליים לילדים עם קלאב פוט

      הוכיחו לנו שוב ושוב במחקרים, שכמעט כל התינוקות הסובלים מקלאב פוט (כף רגל קלובה) יחלימו לחלוטין !!! מבולבלים ? איך מחליטים...

      המשיכו לקרוא read-more
      איך מזהים אירוע מוחי קל?

      לפני שאתם תוהים איך מזהים אירוע מוחי קל, חשוב להבין מה הוא אירוע מוחי קל. מיקרו שבץ הוא הפרה של...

      המשיכו לקרוא read-more
      דרופ פוט - צניחת כף רגל: עושים סדר וזו האמת...

      הגיע הזמן לעשות סדר: מה זה דרופ פוט? יש פתרונות שאולי לא סיפרו לכם עליהם. צניחת כף הרגל, המכונה גם דרופ...

      המשיכו לקרוא read-more
      מה זה שיתוק מוחין ?

      כאשר שואלים מה זה שיתוק מוחין, מדובר בהפרעה נוירולוגית המתרחשת בינקות או בילדות המוקדמת ומשפיעה לצמיתות על תנועת הגוף, תיאום...

      המשיכו לקרוא read-more